|
Maserati Coupe/Spyder - Álom
készítők
A
Maserati hazai szalonjának a megnyitóján hangzott el az
a találó mondat, hogy a kékvérű olasz márkánál nem autókat
gyártanak, hanem álmokat. Azokat az álmokat, amelyekre
az autósok többsége vágyakozik. Ezekből kettő lesz látható
a
debreceni verseny és sportautó kiállításon.
A Maserati eredete pontos dátumhoz és helyhez köthető,
Olaszország, Bologna, Via Del Pepoli 1/A, 1914. A márka
a korai időkben
bekapcsolódott a versenysportba, az akkori legmagasabb
szintű, a mai F1-nek megfelelő sorozatba. Indianapolis
500-as győzelem
a tengerentúlon, később Formula 1-es márka világbajnoki
cím, ilyen örökséget "cipel" a gyár a sport terén.
A szigonyos márka élete, 1993 májusában kezdett pezsdülni,
ekkor a Fiat konszern védőszárnyai alá került a Maserati.
A gyorsító rakétákat 1999 novemberében kapcsolták be,
Ferrari tulajdonba ment át a "kevésbé" drága, de az átlag
fölött álló, gyors kocsikat készítő vállalat.
|
Ez
a házasság, olyan dolgok előtt nyitotta meg a kapukat, amiről
azelőtt álmodni sem mertek: hozzájutottak a Ferrari anyagi,
technikai segítségéhez.
A debreceni rendezvényen két autót mutatnak be, a Coupét és belőle
készült nyitott Spydert. Mindkét Maserati orrában csőből készült
vázelemek találhatók, így könnyű és erős az autó. A 52/48 százalékos
súlyelosztás, 1570 kilós tömeg, megfelelés az USA és EU töréstesztjein
mind a technika eredménye.
A menetteljesítmények a következőképpen néznek ki. 285 km/órás
végsebesség, 4,9-es százra gyorsulás, a 400 méteres távolságot
13 másodperc alatt teljesíti, az ezer métert álló rajttal pedig
23,5 alatt.
A korábbi Coupék 3,2 literes, dupla turbós erőművét felváltotta
pár éve a 184 kilós, 4244 köbcentis V8-as motor, ami húsz kilóval
könnyebb az elődnél. A 7600-as maximális fordulatú masina, a
kocsit 390 lóerővel és 451 Nm nyomatékkal viszi előrébb.
További ügyes megoldás, hogy a sebességváltó a differenciálművel
egybeépítve a hátsó tengelynél helyezkedik el, a motort pedig
elöl. A Cambiocorsa elnevezés a Ferraritól érkezett sebességváltó
technikát jelöli. Ez olyan automataváltót takar, amit lehet a
szokott kézi munkával a kormányon elhelyezett fülek segítségével
működtetni és automata módban is.
Építésmód:
A Maserati belépő szintű sportautója a klasszikus
nagy túrakocsik (GT) felépítését követi: Elöl elhelyezett
motor és hátsókerékhajtás. Az elnyújtott motorházban
található a V8-as erőmű.
Különlegesség: Az azonos
felépítéssel rendelkező Coupe/Spyder modellek, a megszokottól
eltérő, ritkán alkalmazott technikát
használnak. A motorhoz nem közvetlenül csatlakozik a
sebességváltó, hanem egy tengelyen át kapja a hajtást.
A váltó a hátsó futómű fölött, a differenciálművel egybeépítve
található. Ez jó súlyelosztást ad a Maseratinak.
Műszaki adatok
Motor és váltó
Motor: 4244 köbcentis, V8-as motor
Max. teljesítmény: 390 LE( 1/perc ford.)
Max. nyomaték: 451 Nm( 1/perc ford.)
Max. sebesség: 285 km/h
Üzemanyagrendszer: hengerenkénti benzinbefecskendezés
Váltó: hatfokozatú kézi kapcsolású vagy a kormány mögötti
fülekről és automataként használható Cambiocorsa fantázianevű
automata
Alváz és karosszéria
Felépítés: A hagyományos autóknál megszokott acél karosszéria,
elöl csövekből álló vázzal.
Első felfüggesztés: független felfüggesztés
Hátsó felfüggesztés: független felfüggesztés
Fékek: belső hűtésű, szervo tárcsafékek; elöl mm, hátul
mm átmérővel
Kerekek: colos, könnyűfém keréktárcsák
Abroncsok: / R(elöl); / R(hátul)
Méretek
Hosszúság: mm Szélesség: mm, Magasság: mm
|
|
|
|