Főoldal
Aktuális kiállítás Kiállítások helyszínei Kiállítóink Fotógaléria Letölthető sajtóanyagaink! Elérhetőségeink!

Maserati Coupe/Spyder - Álom készítők

A Maserati hazai szalonjának a megnyitóján hangzott el az a találó mondat, hogy a kékvérű olasz márkánál nem autókat gyártanak, hanem álmokat. Azokat az álmokat, amelyekre az autósok többsége vágyakozik. Ezekből kettő lesz látható a debreceni verseny és sportautó kiállításon.
A Maserati eredete pontos dátumhoz és helyhez köthető, Olaszország, Bologna, Via Del Pepoli 1/A, 1914. A márka a korai időkben bekapcsolódott a versenysportba, az akkori legmagasabb szintű, a mai F1-nek megfelelő sorozatba. Indianapolis 500-as győzelem a tengerentúlon, később Formula 1-es márka világbajnoki cím, ilyen örökséget "cipel" a gyár a sport terén.
A szigonyos márka élete, 1993 májusában kezdett pezsdülni, ekkor a Fiat konszern védőszárnyai alá került a Maserati. A gyorsító rakétákat 1999 novemberében kapcsolták be, Ferrari tulajdonba ment át a "kevésbé" drága, de az átlag fölött álló, gyors kocsikat készítő vállalat.

Ez a házasság, olyan dolgok előtt nyitotta meg a kapukat, amiről azelőtt álmodni sem mertek: hozzájutottak a Ferrari anyagi, technikai segítségéhez.
A debreceni rendezvényen két autót mutatnak be, a Coupét és belőle készült nyitott Spydert. Mindkét Maserati orrában csőből készült vázelemek találhatók, így könnyű és erős az autó. A 52/48 százalékos súlyelosztás, 1570 kilós tömeg, megfelelés az USA és EU töréstesztjein mind a technika eredménye.
A menetteljesítmények a következőképpen néznek ki. 285 km/órás végsebesség, 4,9-es százra gyorsulás, a 400 méteres távolságot 13 másodperc alatt teljesíti, az ezer métert álló rajttal pedig 23,5 alatt.
A korábbi Coupék 3,2 literes, dupla turbós erőművét felváltotta pár éve a 184 kilós, 4244 köbcentis V8-as motor, ami húsz kilóval könnyebb az elődnél. A 7600-as maximális fordulatú masina, a kocsit 390 lóerővel és 451 Nm nyomatékkal viszi előrébb.
További ügyes megoldás, hogy a sebességváltó a differenciálművel egybeépítve a hátsó tengelynél helyezkedik el, a motort pedig elöl. A Cambiocorsa elnevezés a Ferraritól érkezett sebességváltó technikát jelöli. Ez olyan automataváltót takar, amit lehet a szokott kézi munkával a kormányon elhelyezett fülek segítségével működtetni és automata módban is.

Építésmód:
A Maserati belépő szintű sportautója a klasszikus nagy túrakocsik (GT) felépítését követi: Elöl elhelyezett motor és hátsókerékhajtás. Az elnyújtott motorházban található a V8-as erőmű.

Különlegesség: Az azonos felépítéssel rendelkező Coupe/Spyder modellek, a megszokottól eltérő, ritkán alkalmazott technikát használnak. A motorhoz nem közvetlenül csatlakozik a sebességváltó, hanem egy tengelyen át kapja a hajtást. A váltó a hátsó futómű fölött, a differenciálművel egybeépítve található. Ez jó súlyelosztást ad a Maseratinak.

Műszaki adatok

Motor és váltó

Motor: 4244 köbcentis, V8-as motor
Max. teljesítmény: 390 LE( 1/perc ford.)
Max. nyomaték: 451 Nm( 1/perc ford.)
Max. sebesség: 285 km/h
Üzemanyagrendszer: hengerenkénti benzinbefecskendezés
Váltó: hatfokozatú kézi kapcsolású vagy a kormány mögötti fülekről és automataként használható Cambiocorsa fantázianevű automata

Alváz és karosszéria

Felépítés: A hagyományos autóknál megszokott acél karosszéria, elöl csövekből álló vázzal.
Első felfüggesztés: független felfüggesztés
Hátsó felfüggesztés: független felfüggesztés
Fékek: belső hűtésű, szervo tárcsafékek; elöl mm, hátul mm átmérővel
Kerekek: colos, könnyűfém keréktárcsák
Abroncsok: / R(elöl); / R(hátul)

Méretek

Hosszúság: mm Szélesség: mm, Magasság: mm

 
Iratkozzon fel hírlevelünkre,
ahol érdekes információkhoz juthat.
támogatók
Allianz Hungária